SkiExpo & Halloween helgen

SKIEXPO 2.11 - 2007
Så va då återigen en SkiExpo bakom oss. Visserligen varade mässan från 2 nov. till 4 nov, men jag vistade platsen endast på fredagen den 2 november. Jag och Ida åkte iväg från Karis med 10:ans tåg för att säkert vara i tid och hinna disskutera lite grejjer med övriga gänget som skulle jobba i påminne ständet (där skulle vi ju oxå jobba på fredagen!).
MEN när vi anlände till mässan, var vi alldeles ensamma i ständet, så vi fick börja mässan utan de övriga.
Det var ganska jobbigt eftersom vi inte hadde en blekaste aning om vad vi skulle berätta om den där nya BackBils banan som kommer till påminne nästa sommar.. Vi hadde dessutom inga Skjortor..
Jag ringde till de andra och frågade "Hey var e ni?" "Jo moi, vi e på väg men han hamna fara via blablabla och jag är ännu i Esbo och kommer först till 12:45 !" "Aijaa, MEN VA KIVA ... -.- "

Så jag och Ida hadde en important mission med att dela ut en massa broschyrer (som jag tyvärr var ganska missnöjd med fastän det var nya för i år.. ) och hälsa dem välkomna. "Tervetuloa Påminneen!!" Och ett riktigt brett leende måste man ju ha.. Jag blev även klassad som överenergisk.. Kanske de börja gå på Idas nerver :D
Antagligen ha hon inte sett en sån sida i mej förut..
Nåja, allt som allt , beslöt Jag och Ida oss för att få planera påminne ständet och alla rekvisitor (ink. broshyrer) för nästa års SkiExpo! Ja då tammefan är det nog ingen "slalomfajja" som hoppar på PÄRMBILDEN! mårr -.-

Halloween helgen
Halloween var tydligen oxå över med ett hujj! Jag minns när man va liten och pyntade hela huset med en massa pumppor och spöken och spindelnät, och ansåg detta som något häftigt. Visst saknar man good old days då man inte behövde bry sej om något annat än att man hadde en pulkka som fungerade :) Jag ska nog tra mej i nacken och släpa med mej någon väninna för att åka pulkka här någon inkommande dag.
Halloween blev nog ingen fest för min del. JAg blev nämligen lite förkyld på torsdagens arbetskväll och efter Lördagens dag på jobbet var jag ganska trött. Jag satt hemma och kikade DIRTY SANCHEZ the movie med brorsans flickvän. I slutet av den filmen säger en av killarna "If you managed to watch this movie without puking or fainting... Then you are as sick as these bastards" Inte exakt ordagrant men det betydde iaf samma sak :D
Kanske det stämmer för mej.. Jag gapskrattade igenom filmen och drömde om att själv filma något kreisit. förståss inte lika bad.. men något ditåt. Skulle ju vara helt intressant  :)
Söndagen var det jobb men först på kvällen, så jag joinade RXU:s möte i uncan för att disskutera lite saker och ting för  Freestyle skidarna och snowboardarna .
Jobbet har ALDRIG varit sådär lugnt på en Söndagkväll. NI ALLA som varit i kotipizza på en söndagkväll vet att det är alltid lika kaos! Men nu var det så jäääkla skönt :D Jag slapp hem med Ida som ÄNTLIGEN hadde kommit hem från Estland. Okej hon var ju där bara från lördag morgon till söndag kväll så. :P

Vi rökte en cigg hemma hos mej, och sedan for hon för att söka sin syster.

Jag somanbde typ 2. Steg upp klockan 7 och fick ett helvetes brått till duschen. Tur var, så åkte jag taxi hemifrån till stationen, och sedan med det dagliga tåget till Kyrkslätt för att sedan gå igen lite på en kilometer till skolan.

Endast 3 dagar kvar yills vi åker till RUKA <3 FUCKIN FABULÖÖST !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0