Deutschland über alles!

Hej igen!

Nu har jag igen en hel del nyheter att dela med mej av. m
Som ni alla vet (eller borde veta), så hade jag ju en familj redan klar i Stuttgart. Jag hade ju fått platsen och allt.. MEN!!!
Efter alla dessa mejl jag skrev till dem om "förlåt men jag kan inte ringa eller mejla er på ett tag nu eftersom jag inte har ert nummer eller en dator till mitt förfogande" så bestämde de sig endå för att säga NEJ till mej.
Fan jag blev så arg när de ännu till täcktes ljuga ihop en sån lögn som att jag inte skulle ha skickat AuPair-kontraktet tillbaka med min underskrift på, var nog de dummaste jag har hört om. Allt detta är ett enda stort missförstånd, främst från Familjens sida och jag e super lessen över att de täcks göra så mot mig. MEN kanske allt detta var ett tecken av Gud att denna Familj trots allt inte är så passlig för mig som de tidigare har verkat.

I alla fall, så hade min "agentur" här i Tyskland redan en ny Familj åt mej som var intresserade av mig, och jag tänkte mig att okej, kanske allt klarnar upp!
Jag ringde den nya familjen tidigare idag, då jag och Emilie var nere hos hennes familj och väntade på att maten skulle bli klar, och mamman där hade dåliga nyheter. Hennes baby hon skulle föda i maj, var död. Hon hade fått ett missfall och nu behövde de ingen AuPair mera. Hon hade verkat super trevlig och hon sade själv att hon hade fått en VÄLDIGT positiv bild av mig och fastän hon inte ännu hade sett mig var hon till 99 % berädd att ge platsen åt mig (vilket hörs egoistiskt, men hon sade det faktist själv) men eftersom den tragiska incidenten hade hänt, så behöver dom inte längre en AuPair.
Men mamman ville så gärna ge mig en chans till, dock inom en lite annan buisness än AuPair.
Mamman i denna familj jobbar inom hotell-buisness och hon erbjöd mig en utbildningsplats inom hotell-buisnessen vilket lät så jävla bra att jag inte visste skulle ja gråta eller jubla. jag gjorde ingetdera, men tackade henne redan för denna fina möjlighet. Jag vet ju inte ens om detta stämmer, men det lät alltför bra för att vara sant.
I vilket fall som helst, så sa hon oxå att hon hade redan kontaktat min agentur och sagt åt henne att de inte längre behöver en AuPair, men att min agentur skulle ha en annan familj åt mej i stuttgart.
Imorgon tillbringar jag alltså min tid framför datorn och i telefon, så att jag får en klar bild av vad som kommer att hända här nest. Utbildningsplatsen skulle ju vara sååå bra, men jag skulle inte klara av det financiellt  med tanke på lägenhet osv. Därför skulle ju AuPair jobbet vara så bra för mej just nu eftersom jag endå vill stanna i Tyskland så länge ja bara kan. MEN jag skall inte ropa HEJ förrän jag är över bäcken. Det är den största orsaken varför jag just nu vill avsuta mitt bloggande om detta ämne för idag.

För cirka en timme sedan kom jag och Emilie hem från Sportsbar Victory, som ligger alldeles i närheten av var Emilie bor. Där avnjöt vi 3 drinkkar och disskuterade villt både sexuella och icke-sexuella ämnen tills vi kom fram till att "nej nu e ja så slut att vi börjar dra oss hemåt". Så fort jag fick chansen, satt jag ner mig vid denna Laptop och började detta blogg inlägg.

Det jag hoppas från morgondagen är att jag får ens en endaste en god nyhet.. orkar inte längre uppleva Dejavúer.

Men tack för mig, och sist men inte minst skall jag bekänna en sak: Jag blev lite små berusad av 2 drinkkar och ett 0,5 liters stop :D HAHA.

Auf Wiedersehen / Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0