En STOR uppdatering!

                                                          Hej alla kära bloggläsare (ja har ju så många :D )

Förlåt mig massor att jag varit så lat med skrivandet! Har haft ganska fullt upp med dittan dattan plus att jag nu har landat här i älskade Tyskland!

Jag tycker själv heller inte om att varken skriva eller läsa långa inlägg, men att nu försöka få er alla att få en helhets bld över vad jag egentligen sysslat med på senaste tiden så måste jag, tyvärr, skriva ett långt inlägg.

Som de flesta redan vet, hadde ja en inflyttningsfest 4 Oktober, och den var dock väldigt lyckad! vi var en passlig mängd kompisar hos mej, vi skrattade och drack mängder med alkohol. Vissa var ännu i skick innan vi befann oss på krogen, medan vissa var ganska VÄL berusade innan vi ens hann lägga tanken på en avfärd mot vårt "älskade" After Eight ".
    Som ntur var, höll min lägenhet ihop genom hela festen och människorna verkade ha de roligt o bra.
Tacka er alla för att ni orkade lägga foten in i min lilla lya och förgylla min kväll.

För övrigt har jag trivats super bra i min fina lya på Tallmogränd i Karis! fastän lägenheten är på första våningen, klarade jag mej bra (förutom då vissa incidenter som jag inte tänker nämna här :P ) och jag trivdes som fisken i vattnet!
                Saknar min lägenhet :(

Plötsligt fick jag några ideer på att fara utomlands och jobba, främs då som AuPair, vilket jag redan tidigare har nämnt.
Men denna gång var det Tyskland dit jag ville.
Miljontals ansökningar har skickats och jag fick kontakt med en familj med endast ett barn i Stuttgart. Jag hade redan fått platsen från första januari ett år framåt.

MEN, sedan ringde en Finsk mamma och väckte mig en måndag morgon, när jag ännu var hemma i Finland.
Hennes dåvarande AuPair hadde redan sagt upp kontraktet innan hon hann hem till deras hus, och hon ville fara hem tillbaka, så hon behövde hastigt en ny Au-Pair som snabbt kunde komma o sköta om deras barn och djur.
Nåja, efter 1 timmes sovande (jag skulle egentligen fundera en timme) ringde mamman pånytt och frågade "nåh, när kan du komma, ida eller imorgon?" jag svarade glatt och lite confused "nå, om de passar så imorgon!"
Så alltså Tisdagen den 11 November hoppade lilla jag på flyget Richtung münchen o mellanlandade i Köpenhamn.
Och nu har jag varit cirka 95km utanför München i en lite stad som heter Vilsbiburg, mitt ute på landet bland åkrar.
Har alltså varit utan dator ganska så länge eftersom jag har varit ensam med barnen (11 och 9 åriga flickor plus en pojke som är 6 år gammal) då föräldrana ha varit i Finland på någo jobb-resor .
Ärligt talat så trivs jag tyvärr inte som fisken i vattnet där ute på landet. Jag har antagligen vuxit upp nu och blivit mera en stads-människa och därför har jag inga planer på att stanna hos denna familj eftersom jag är totalt isolerad från någo liv där jag har möjligheter till nya bekantaskaper. Familjen är dock jätte trevlig och barnen beter sig bättre i mitt sällskap än va de gör när nåndera av föräldrana är hemma. Haha :)

För tillfället Sitter jag i en liten mysig lägenhet i Leonberg, utanför Stuttgart (med S-Bahn tar det cirka 30 min) hos min käre vän Emilie Källman. Hon är också som AuPair i Tyskland och dessutom i vår älskade stad .
Hit anlände jag igår cirka 13:00 med tåg från Landshut (nära Vilsbiburg) och det känndes så härligt att få komma bort från mamma rollen för en hel vecka! Dethär är min semester för i år, och jag tror den kommer bli toppen!!!!
    Just nu ligger Emilie bakom mej i sin säng och snarkar (hon sov endast 3 timmar inatt medan jag har sovit dryga 8 timmar ! Fyfan vad skönt att int hamna stiga upp tidigt! Jag fixade mig klar, tog S-bahn in till Hauptbanhof där jag träffade Emilie som redan hade begett sig iväg 8 på morgonen för ett inträdesprov till en utbildningsplats i Centrum!
Vi gick på kaffe, snarvlade gamla minnen och dorg iväg hem tillbaka.
Skall senare iväg till en pub här nära för att se vem som lirar biljard bättre!
            
                                                                                 AUF VIEDERSEHEN  / Camilla




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0