Grüß gott!

Ciao alla igen :)

Här e jag, skriver blogg och troligtvis kommer detta inlägg att bli ganska longt .

Jag började fundera över skolgong osv. Jag disskuterade detta ämne med den äldsta av "mina" barn och jag fick veta att om hon hade haft bättre betyg när hon "gick ut 4:an" skulle hon ha direkt övergott till GYMNASIUM vilket fick mig riktigt paff ! Po tal om lite andra skolsystemer än i Finland !!
Jösses vilken mängd läxor de ger ot barn som gor i femman, som denna flicka , hon gor i real-schule som är typ som högstadiet men dessa klasser gor fron klass 5-10 istället för 7-9 so som i Finland! Jag är totalt förvonad över vilken mängd böcker flickan gor och kommer med fron skolan, och vilken mängd läxor. Femmans matematik var ju enkel som bara vad , och nu är de i gymnasie nivo :S USCH säger jag. Visst är ju barnen uppväxta och vana med detta, men jag anser att största delen av barnen som gor i femman är ganska omogna för att klara av alla dessa uppgifter och diverse tester de har! Men det är ju inte mitt problem, men jag anser iaf att det är lite väl mycket press po barnen här i Tyskland! 

Jag vet att mina förklaringar är ganska underliga och roddiga, men hoppas än non av er förstor min "point".

Nu har jag ätit kvällsmol och schoko-lebkuchen (hujj) och är mätt som en plätt! Dags att go och sova med barnen.
Guten nacht!

Auf Wiedersehen // Camilla 

Kommentarer
Postat av: ida

hörd om cykeln. de e skitstuffis!

2008-12-19 @ 01:42:43
URL: http://alexxisonfire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0