Julen stor bakom hörnet!

Ljuuuus i voort Huuuus!! Hihi, jag saknar PLOSTRET.

Vad hemskt att medge, jag har noll julstämning! Här nere i Tyskland har jag inte ens sett glimten av julstämning :( dvs. här i huset var jag bor. Det ligger en loda med julpynt och diverse krimskrams po golvet i teve-rummet. Tycker lite synd om den söta plastiga snögubben som inte sluppit upp i fönstret än.

Julen är so sju-jädrans nära att jag inte kan försto det. Jag känner mig noll förberedd... jag ÄR noll förberedd ! URK!!
Inte en enda julklapp inhandlad, inte ett enda julpynt, inget! PANIK.
visserligen hade jag en usel jul förra oret. Det är lite privatare, men eftersom människor inte kan beté sig, behöver de inte tro att de for fira sin jul med mig.. Det fick dessa tvo personer höra X-antal gonger förra julafton! Usch fy skam.

Hoppas denna jul är bättre och mera stämningsfull, och inte sodan att man hamnar fly hemifron för att fara och sitta i Shell och röka ihjäl sig po cigaretter.

Po tal om CIGARETTER, har JAG av alla människor, varit rökfri en HEL vecka!! Känner mig obeskrivligt stolt!
Har haft en jädrans lust och tänkt var eviga dag po dessa skapelser, har varit helvetes nära po att köpa en ask när jag varit till butiken.. MEN jag har, (otroligt nog) kunnat motsto frästelsen :) Jag är en stolt kvinna po 20 or, som känner sig som nogot i stil med BRIDGET JONES och hennes dagbok ! Haha

Jag har suttit vid denna dator so gott som halva dagen och surffat po Facebook och diverse sidor. Varit otroligt nära att beställa kläder fron www.blue-tomato.com och blivit kär i skor, smycken och kläder som jag fyndat po andra bloggares bloggar ! (lät lite lustigt)

Skall dessutom FÖRSÖKA under jullovet designa min blogg, so att den blir trevligare att logga in po och att det ser trevligare ut för läsaren! Den som fixat ihop bloggen >>Designa din egna blogg<< är en klok människa! har redan snokat runt lite, so jag vet vad jag skall ta itu med direkt do jag kommer ot min egna dator!
Skall dessutom ladda upp en hel massa bilder, tyvärr har jag inga fron mitt jobb för tillfället! Min kamera (med trasig blixt) blev i Finland, och dehär barnen äger en urgammal digi-kamera som är lite knepig. Men kanske jag for dedär fjuttigt fo fotona in po datan bara pappan kommer hem?

Men nu är det dags för mig att avsluta detta kapitel, och otergo till den groa vardagen. dvs mata hästana och sedan göra sig klar för sovandet!

(Moste ännu tillägga att det har varit kul att pappan lämnat sin dator hemma idag! Har nästan hunnit vänja mig med det ... Imorgon är den dock borta igen :(, men hoppeligen kan jag uppdatera bloggen MED bilder po kvällen)

Tack för mig.

Auf Wiedersehen // Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0