Au Pair och andra planer

Jag fick ett samtal från utlandet idag. Det var en mamma i en tre personers familj i USA som sökte en AuPair för 3 månader från och med..ungefär NU, som ringde och "intervjuade" mig om jobbet. Hon lät väldigt trevlig och där skulle jag sköta deras 3 månader gamla Baby och ha  möjlighet att resa och "se omkring mig".
Det bara pirrade i magen när jag pratade med mamman och hon lovade höra av sig mot slute av veckan gällande vem som är den LUCKY ONE .
Jag skulle just nu ha en så passlig period som jag skulle kunna spendera i utlandet och vad är nu bättre än att jobba där? Min chans har kommit, och jag bönar och ber att jag gjorde ens ett någotlunda acceptabelt intryck ifrån mig.
Det skulle vara såå härligt att få åka till det så omtalade landet och träffa nya människor som lever en helt annan kultur än vi, se platser som man inte kan se i norden, och framför allt.. SURFA. Okej jag får köra några timmar om jag vill surfa men det borde inte vara något problem.

Jag minns från när jag var liten om hur pappa brukade säga två ramsor åt mig:
1. Flå aldrig björnen förrän den är skjuten
2. Ropa aldrig HEJ förrän du är över bäcken
Jag hoppas att ni mina kära vänner som läser detta förstår vad jag menar, men till er dabbar som inte förstår så kan jag förklara kort.

NOOT.
Men iaf hoppas  jag nu efter att ha skrivit detta blogg-inlägg att jag inte i onödan varit nervös och väntat på ett positivt samtal från USA , och sedan hör dom inte av sig alls. Det skulle just vara typiskt min tur.
Beginners luck?

Kommentarer
Postat av: malin

fick du jobbet?:)

2008-03-21 @ 21:55:40
URL: http://malinsss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0